2012. október 17., szerda

Háromszögek és csillagok....

Első blokk a csillagos gyűjteményesemhez. Elhatároztam, hogy mindenféle csillagos blokkot fogok készíteni és a végén összeállítom egy nagy takaróhoz, vagy...
Mindig is tetszettek ezek a blokkok. Persze az elején nehézséget okozott a háromszögek pontos összevarrása , de mára már profi vagyok :D
Kialakult módszerem a következő:
Két négyzet, jelen esetben 3" az egyikre rárajzoltam a felező vonalat és két oldalra a varrásráhagyást, ami nálam 1/4". Ezek mentén összevarrom a két foltot:
és  a felező vonal mentén ketté vágom, megvasalom. Én sima vasalót használok és mindig szálirányban vasalok illetve  inkább csak ráteszem  a vasalót és azzal nyomom meg a varratokat.  Tapasztalatból mondom, hogy itt lehet nagyon elrontani a dolgot.
Aztán fogom a vonalzót és pontos méretre vágom :
Jelen esetben  2  1/2" lett a kész méret. Hosszadalmasnak tűnhet, de megéri a fáradságot, mert  az összeállításnál megtérül az idő.
Soronként varrunk és a varrásráhagyásokat vagy szétvasaljuk vagy egy oldalra, ami általában a sötétebb oldal. Több foltos blokknál érdemes mind a kettő variációt használni.
Simább felületet ad.
 Kész a középső minta . A többi folyamatról  I T T láthattok képeket, ahol bemutatom a teljes blokk elkészítését. A kész blokk mérete 12" x 12".
A profi is tévedhet :D Azt már csak a számítógépre való feltöltés után vettem észre, hogy egy kicsit elrontottam a minta összerakását. Szerencsére ez még varrás előtt volt :D
 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...